مقالات

ارزش شیر و فرآورده‌های لبنی در تغذیه

شیر و و لبنیات جزو سالم‌ترین محصولات غذایی برای مصرف روزانه هستند و جایگاه ویژه‌ای در هرم غذایی به خود اختصاص داده اند. مصرف شیر و لبنیات مرغوب و سالم به حفظ و بهبود سلامتی کمک زیادی می‌کند و موجب جلوگیری از ابتلا به امراض مختلف می‌شود، اما به شرطی که مرغوب‌ترین لبنیات را برای مصرف انتخاب کنید.

لبنیات شرکت شیر پاستوریزه دنیز ابهر جزو بهترین فرآورده لبنی هستند که در رژیم غذایی سالم خود می‌توانید قرار دهید. در ادامه این مطلب به صورت کامل به اهمیت مصرف شیر و لبنیات و فواید آن برای سلامتی می‌پردازیم.

بررسی ارزش غذایی شیر و لبنیات

همان طور که می‌دانید شیر و لبنیات یکی از اصلی‌ترین خوراکی‌ها در هرم غذایی روزانه محسوب می‌شوند که برای حفظ سلامتی باید مصرف کنید. شیر و لبنیات بیستون به واسطه اینکه از شیر طبیعی گاو و گوسفند تهیه می‌شوند و فاقد هرگونه ماده نگهدارنده در ترکیب خود هستند، ارزش غذایی بسیار زیادی دارند و مصرف آن به تمامی افراد از کودک تا پیر توصیه می‌شود.

لبنیات دارای انواع مختلفی از فرآورده‌ها مانند پنیر، ماست، روغن حیوانی و… هستند که در وعده‌های غذایی مختلف می‌توانید مصرف کنید و از طعم خوشمزه و فواید بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید. در ادامه این قسمت به بررسی انواع لبنیات ارزشمند شرکت شیر پاستوریزه دنیز ابهر به همراه فواید آن می‌پردازیم:

پنیر پر چرب و پنیر کم‌ چرب

پنیر یکی از فرآورده‌های لبنی محبوب با طعم بسیار خوشمزه برای مصرف است که بیشتر در وعده صبحانه به همراه مغز گردو یا بادام مصرف می‌شود. پنیر دو نوع کم‌چرب و پر چرب دارد که مناسب با ذائقه خود می‌توانید مصرف کنید. پنیر به صورت کاملا طبیعی از شیر گاو و گوسفند تهیه می‌شود و املاح معدنی و مغذی ارزشمندی برای سلامتی دارد. کربوهیدرات یکی از املاح مغذی پنیر برای سلامتی است که انرژی مورد نیاز روزانه را تامین می‌کند.

یکی دیگر از املاح مغذی پنیر داشتن پروتئین است که موجب کاهش فشار خون بالا می‌شود. همچنین این فرآورده لبنی دارای مقادیر زیادی از ویتامین‌ها مانند ویتامین A است که به بهبود سیستم بینایی، درمان بیماری‌های تنفسی و آسیب‌های پوستی کمک می‌کند. چربی‌های پنیر از نوع اشباع شده است و هیچ ضرری برای سلامتی ندارند که روزانه می‌توانید مصرف کنید. انواع پنیر پر چرب و کم‌ چرب با خوشمزه‌ترین طعم‌ها در لیست محصولات شیر پاستوریزه دنیز ابهر قرار دارند که می‌توانید با قیمت مناسب خریداری کنید.

پنیر پاستوریزه کم چرب تعریف (شرکت شیر و لبنیات دنیز ابهر)

ماست

ماست یکی دیگر از خوشمزه و البته پرمصرف ترین محصولات لبنیات مه کامه در بازار است که از شیر گاو و گوسفند تهیه می‌شود و در ترکیب خود سرشار از ویتامین‌های مغذی برای حفظ سلامتی مصرف کنندگان است که به عنوان وعده غذایی سالم می‌توانید میل کنید. این محصول لبنی در ترکیب خوددارای مقادیر فراوانی از کلسیم و ویتامین D است که به مسحکم شدن استخوان‌ها کمک می‌کند و از ابتلا به پوکی استخوان در بزرگسالی جلوگیری می‌نماید. مصرف روانه ماست به هضم بهتر غذا کمک کرده و به درمان بیماری‌های گوارشی مانند یبوست و اسهال کمک می‌کند.

شیر

شیر اصلی‌ترین و مهم‌ترین لبنیات تعریف برای مصرف است و دیگر لبنیات‌ها هم با استفاده از شیر تهیه می‌شوند. شیر تمام املاح و ویتامین‌های موردنیاز بدن مانند آهن، ویتامین A، ویتامین D، منیزیوم، کلسیم، کربوهیدرات و. . را دارد و موجب افزایش ایمنی بدن در برابر بیماری‌های مختلف می‌شود. مصرف روزانه ۱ تا ۲ لیوان شیر روزانه را برای حفظ سلامتی توصیه می‌کنیم.

روغن کرمانشاهی

یکی دیگر از ارزشمندترین فرآورده‌های لبنی برای مصرف روغن کرمانشاهی است که به نام روغن حیوانی نیز شناخته می‌شود. این محصول با استفاده از تبدیل شیر گوسفندی یا گاو به ماست و تبدیل ماست به دوغ تهیه می‌شود. برای به دست آمدن این روغن، دوغ‌ها داخل مشک ریخته می‌شود تا کره حیوانی به دست آید. سپس کره‌ها را روی حرارت داغ می‌کنند تا ذوب شده و به روغن حیوانی تبدیل شوند.

دقت داشته باشید روغن حیوانی زیادی در نقاط مختلف کشور تهیه می‌شوند، اما روغن کرمانشاهی به دلیل اینکه دام‌ها در دامنه کوه‌های زاگرس از مراتع سرسبز تغذیه می‌کنند، دارای عطر و طعم لذیذتری نبست به دیگر روغن‌های حیوانی است. رنگ روغن کرمانشاهی گوسفند زرد و روغن حیوانی گاو سفید است. از جمله خواص مصرف روغن کرمانشاهی عبارتند از:

  • یکی از خاصیت‌های ارزشمند این محصول کمک به گرم شدن مغز است که به بهبود در مفاصل و عضلات کمک می‌کند.
  • این محصول با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد از ابتلا به بیماری‌های خطرناکی مانند سرطلان جلوگیری می‌کند.
  • روغن کرمانشاهی موجب کاهش کلسترول بد خون می‌شود و قند خون را تنظیم می‌کند.
  • این محصول لبنی با خاصیت پروبیوتیکی که دارد به سلامت قلب و عروق کمک می‌کند و مانع بروز سکته قلبی یا مغری می‌شود.
  • مصرف متعادل روغن کرمانشاهی به سلامت دستگاه گوارش کمک زیادی می‌کند و موجب تقویت سیستم دفاعی بدن در برابر بیماری‌ها می‌شود.

جهت خرید مرغوب‌ترین روغن کرمانشاهی در حجم‌های مختلف می‌توانید محصولات شرکت شیر پاستوریزه دنیز ابهر را برای خرید انتخاب کنید.

کلام آخر

لبنیات جزو اصلی‌ترین محصولات در هرم غذایی هستند و جایگاه ویژه‌ای دارند که از زمان گذشته تا به امروز اهمیت لبنیات در تغذیه مورد توجه بوده است. برای حفظ سلامتی و تقویت سیستم دفاعی، مصرف روزانه لبنیات توصیه شود. اصلی‌ترین لبنیات برای مصرف روزانه ماست، پنیر، شیر و روغن کرمانشاهی محسوب می‌شوند که در ترکیب خود سرشار از املاح مغذی و مورد نیاز بدن هستند و انرژی زیادی را برای انجام فعالیت‌های روزانه به بدن منتقل می‌کنند.

برای خرید خوشمزه‌ترین و سالم‌ترین لبنیات بدون داشتن مواد نگهداره یا افزودنی پیشنهاد ما به شما خرید شیر و لبنیات بیستون از کارخانه لبنیات دنیز ابهر است که انواع محصولات لبنی را در محیطی کاملا بهداشتی و مکانیزه تهیه و بسته‌بندی می‌کند. تمامی محصولات شرکت شیر پاستوریزه دنیز ابهر دارای تاییدیه و استانداردهای بهداشتی و غذایی هستند که با آسودگی خاطر از سالم و استاندارد بودن می‌توانید مصرف کنید و از خاصیت‌های آن بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X