مقالات

اهمیت لبنیات در سلامت

شیر و سایر فرآورده‌های لبنیاتی، منبع بسیار مهمی برای تامین کلسیم بدن هستند. مصرف لبنیات برای سلامت بدن، استحکام استخوان، زیبایی پوست، استحکام دندان‌ها و … بسیار مهم است. مواد غذایی موجود در شیر و محصولات لبنی تنوع زیادی داشته و همین مورد باعث شده است که مصرف آن‌ها در طول روز بتواند بخش اعظمی از مواد ضروری بدن را فراهم کند.

با مصرف لبنیات و دریافت مقدار کافی کلسیم، علاوه بر سلامت استخوان‌ها، فعالیت‌های حیاتی بدن مانند فشار خون، فعالیت آنزیم‌ها، جریان عصبی، انعقاد خون، سلامت عضلات و … تضمین می‌شود. برای آشنایی بیشتر با اهمیت لبنیات در سلامت تا پایان مطلب ما را همراهی کنید تا در مورد شرکت شیر پاستوریزه دنیز ابهر اطلاعات کامل و جامعی را در اختیار شما قرار دهیم.

فواید مصرف محصولات لبنی

انواع مختلف محصولات لبنی دارای مواد مغذی و ضروری برای بدن هستند که مصرف آن‌ها در طول روز به هر فردی توصیه می‌شود. با توجه به اهمیت لبنیات در تغذیه، اجتناب از مصرف روزانه آن‌ها می‌تواند برای بدن بسیار مضر بوده و هر فردی برای داشتن یک رژیم غذایی سالم لازم است محصولات لبنی مصرف کند. لبنیات بیستون بهترین لبنیاتی هستند که تمامی مواد لازم و ضروری را برای بدن را فراهم می‌کنند. برخی از فواید مهم مصرف لبنیات، عبارت است از:

  • یک منبع بسیار مناسب برای تامین پروتئین لازم برای بدن، لبنیات است که مصرف روزانه آن می‌تواند ۵۰ درصد از پروتئین مورد نیاز بدن را فراهم کند.
  • در شیر و لبنیات کلسیم فراوانی وجود دارد که استفاده از آن مانع از نرمی استخوان، خرابی دندان، پوکی استخوان، کندی رشد و غیره می‌شود.
  • یکی از مواد بسیار مهمی که در تشکیل استخوان‌ها نقش دارد، فسفر است که باعث استحکام استخوان‌ها نیز می‌شود. این ماده به میزان زیاد در شیر و محصولات لبنی وجود دارد.
  • برخی از ویتامین‌های ضروری برای بدن مانند ویتامین A، B۱۲، B۲، B۱ به میزان زیاد در محصولات لبنی یافت می‌شوند.
  • محصولات لبنی حاوی ویتامین‌هایی هستند که در نهایت از شب کوری، مشکلات چشم و کاهش مقاومت بدن در برابر بیماری‌های عفونی پیشگیری می‌کند.
  • ویتامین B۱۲ یکی از مهمترین ویتامین‌های موجود در شیر است که در تشکیل گلبول قرمز خون نقش بسیار زیادی دارد. به همین دلیل مصرف شیر و لبنیات بیستون که حاوی این ویتامین است، مانع از ایجاد کم خونی، خستگی و بی‌حوصلگی می‌شود.
  • ویتامین B۲ موجود در شیر از خشک شدن پوست و مشکلات بینایی جلوگیری می‌کند.

نکات مهم در مورد مصرف لبنیات

مصرف لبنیات برای هر فردی بسیار ضروری است و باید آن را در رژیم غذایی خود قرار دهد. اما توجه داشته باشید که در مورد مصرف آن باید به نکات مهم توجه داشته باشید تا بتوانید مواد ضروری بدنتان را فراهم کند و از مضرات استفاده نادرست آن در بدن پیشگیری کنید. برخی از نکات مهم در مورد مصرف لبنیات، عبارت است از:

  • افراد بزرگسال روزانه باید دو واحد یا بیشتر از محصولات لبنی را مصرف کنند.
  • مصرف سه واحد از محصولات لبنی برای زنان باردار و شیرده ضروری است.
  • شیر پاستوریزه کم چرب را در رژیم غذایی خود قرار دهید. شیر پاستوریزه دنیز ابهر کاملا کم چرب و سرشار از مواد مغذی و ضروری بدن است.
  • پنیر موجود در رژیم غذایی شما باید با استفاده از شیر پاستوریزه تهیه شده باشد.
  • در کشک میزان بسیار زیادی نمک وجود دارد؛ به همین دلیل توصیه می‌شود که کشک‌های کم نمک را در رژیم غذایی خود قرار دهید.
  • سعی کنید پنیر کم‌چرب را در رژیم غذایی خود وارد کنید تا برای بدن شما ضرر نداشته باشد. لبنیات تعریف انواع پنیر تازه کم چرب و نسبتا چرب را عرضه می‌کند که بهترین پنیر پیشنهادی برای انواع رژیم غذایی است.
  • بهترین لبنیاتی که باید مصرف کنید، شیر و لبنیاتی هستند که با استفاده از ویتامین D غنی شده‌اند؛ زیرا این ویتامین باعث جذب بیشتر کلسیم بدن می‌شود و فواید بسیار زیادی برای بدن دارد.
  • در صورتی که به بیماری‌عدم تحمل لاکتوز مبتلا شده‌اید، توصیه می‌کنیم شیره بدون لاکتوز یا پنیرهای سفت و ماست را مصرف کنید.

نکات مهم در مورد خرید لبنیات با کیفیت

با توجه به اینکه در محصولات لبنی به میزان زیادی آب است و پروتئین‌ها هم در ساختار آن‌ها حضور دارند، پس ممکن است به سرعت فاسد شوند و کیفیت اولیه را نداشته باشند. به همین دلیل شما باید قبل از خرید آن به نکات مهم توجه داشته باشید تا بتوانید لبنیات با کیفیتی را تهیه کنید. در قدم اول به برچسب محصول توجه داشته باشید؛ زیرا اطلاعات مهم و ضروری روی آن درج شده است. شما از این قسمت می‌توانید تاریخ تولید، انقضا، نام تولید کننده، شماره استاندارد، مواد تشکیل دهنده و غیره را مشاهده کنید.

تا حد امکان از خرید محصولاتی که بدون برچسب هستند خودداری کنید. تمام محصولات شیر پاستوریزه دنیز ابهر همراه با برچسب و اطلاعات دقیق عرضه می‌شوند؛ به همین دلیل می‌توانید از کیفیت محصولات شرکت اطمینان حاصل کنید.

ظاهر کلی و رنگ محصولات می‌تواند نشان دهنده کیفیت تازگی آن‌ها باشد. معمولا محصولات لبنی تازه دارای ظاهر یکدست و صافی هستند. اکثر محصولات لبنی دارای رنگ سفید، متمایل به زرد هستند و در صورتی که رنگ آن‌ها تیره، روشن، قرمز و قهوه‌ای شده باشد، نشان دهنده وجود آلودگی یا فاسد شدن مواد غذایی است. به همین دلیل از ظاهر محصولات لبنی هم می‌توانید به کیفیت آن‌ها پی ببرید. تا حد امکان سعی کنید محصولات لبنی را از شرکت‌ها و کارخانجات معتبر مانند کارخانه لبنیات دنیز ابهر سفارش دهید.

سخن پایانی

خرید محصولات لبنی مانند پنیر پر چرب، کم چرب، شیر، ماست و … از حساسیت بالایی برخوردار است؛ زیرا این محصولات دارای تاریخ انقضا هستند و با گذشت تاریخ انقضا فاسد می‌شوند و ممکن است برای بدن بسیار مضر باشند. به همین دلیل در قدم اول باید به تاریخ انقضای محصول توجه داشته باشید و در قدم بعدی محصولات لبنی شرکت‌های معتبر را خریداری کنید که از کیفیت آن‌ها اطمینان دارید.

لبنیات مه کامه بهترین محصولات لبنی موجود در بازار هستند که با کیفیت بالا و همراه با استاندارد تولید شده‌اند. شرکت شیر پاستوریزه دنیز ابهر، یکی از بهترین تولید کنندگان انواع محصولات لبنی به خصوص روغن کرمانشاهی است که شما می‌توانید انواع محصولات لبنی با کیفیت را از شرکت شیر پاستوریزه دنیز ابهر خریداری کنید. تمامی محصولات تولیدی لبنیات این مجموعه در بسته‌بندی‌های بهداشتی و مجوز سازمان غذا و دارو ارائه داده می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X