مقالات

زندگی سالم با لبنیات سالم

لبنیات یکی از مهم‌ترین گروه‌های مواد خوراکی در وعده‌های غذایی ما هستند. این مواد دارای ویتامین‌های مختلف، انواع مختلف چربی، نمک، پروتئین و… است. کارخانه لبنیات دنیز ابهر شیر و لبنیات بیستون دو تا از شرکت‌هایی هستند به فرآوری و فروش لبنیات با کیفیت می‌پردازند. در ادامه قصد داریم دلیل اهمیت لبنیات در سلامت را بررسی کنیم.

ارزش غذایی و اهمیت شیر

شیر یکی از مفیدترین محصولات لبنی است که علاوه بر داشتن پروتئین با کیفیت ،نیاز بدن به کلسیم ،فسفر و ویتامین‌های ۲B و D را نیز تأمین می‌کند. شیر در انواع مختلف بدون چربی، کم چرب و پرچرب عرضه می‌شود و هر لیوان آن با توجه به مقدار چربی‌اش بین ۵۵ تا ۷۵ کیلوکالری انرژی به بدن می‌رساند . شرکت شیر پاستوریزه دنیز ابهر انواع مختلف شیر را با توجه به مواد تشکیل دهنده و ویتامین‌های آن دسته بندی‌ کرده است.

یکی از موادی که در شیر وجود دارد، لاکتوز است که برخی افراد نمی‌توانند آن را هضم کنند و با نوشیدن شیر دچار دل درد می‌شوند. این افراد می‌توانند به جای شیر از سایر محصولات لبنی استفاده کنند یا شیر بدون لاکتوز مصرف نمایند.

شیر همچنین در طعم‌های متنوعی مانند شیرکاکائو، شیرقهوه، شیرموز و شیرتوت فرنگی به بازار عرضه شده است. افرادی که از طعم شیر معمولی خوششان نمی‌آید، می‌توانند از این محصولات طعم‌دار استفاده کنند. البته باید توجه داشت که این نوشیدنی‌های طعم‌دار حاوی مقداری شکر هستند و مصرف بی‌رویه آن‌ها می‌تواند منجر به اضافه وزن و چاقی شود.

شرکت شیر پاستوریزه دنیز ابهر یکی از شرکت‌هایی است که در تولید و فرآوری شیر به صورت پاستوریزه فعالین دارد. همانطور که در متن بالا ذکر شد شرکت شیر پاستوریزه دنیز ابهر شیر را در دسته بندی‌های مختلف بر اساس مواد تشکیل دهنده و طعم‌های افزوده شده به آن به بازار عرضه می‌کند. شیر پاستوریزه دنیز ابهر یکی از با کیفیت‌ترین، برند‌های عرضه شیر در بازار ایران است.

 

اهمیت پنیر در وعده‌های غذایی

پنیر به دلیل پروتئین فراوانی که دارد، در علم تغذیه جزو گروه مواد پروتئینی محسوب می‌شود و ۴۵ گرم از آن به اندازه یک قوطی کبریت معادل یک واحد گوشت در نظر گرفته می‌شود. پنیرها بر اساس میزان نمک و چربیشان انواع مختلفی دارند.

برخی از پنیرها مانند پنیر لیقوان، دارای نمک زیادی هستند و برخی دیگر مانند پنیرهای فرآوری شده مانند پنیر پیتزا، گودا، چدار و… مملو از چربی و کلسترول هستند. برای داشتن یک رژیم غذایی سالم، بهتر است از پنیر کم‌چرب و کم‌نمک استفاده کنید و کمتر سراغ پنیر پرچرب بروید.

پنیر که یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده صبحانه مردم ایران است، در شرکت شیر پاستوریزه دنیز ابهر به صورت مکانیکی و کاملا بهداشتی تولید می‌شود و به عضوی جدایی ناپذیر از سفره مردم ایران تبدیل شده است.

فواید ماست در وعده‌های غذایی

ماست محصولی است که از تخمیر شیر به دست می‌آید. تفاوت اصلی بین ماست و شیر، عدم وجود لاکتوز در ماست است، زیرا لاکتوز آن به اسید لاکتیک تبدیل شده است، اما میزان پروتئین و املاح آن‌ها تقریباً یکسان است.

ماست نیز مانند شیر به دو نوع کم‌چرب و پرچرب تقسیم می‌شود و چون منشاء حیوانی دارد، چربی آن حاوی کلسترول است، بنابراین مصرف ماست کم‌چرب توصیه می‌شود. هر لیوان ماست بین ۵۰ تا ۷۰ کیلوکالری انرژی دارد و به عنوان یک واحد لبنیات محسوب می‌شود. ماست نیز یکی از محصولات شیرپاستوریزه دنیزابهر ابهر است که اهمیت زیادی در وعده‌های غذایی ایرانیان دارد.

خواص استفاده از روغن کرمانشاهی

روغن کرمانشاهی برای مدت طولانی یکی از مواد اصلی در غذاهای سنتی ایرانی بوده و به دلیل خواص منحصر به فردش، در برخی ترکیبات دارویی نیز به عنوان ماده اصلی استفاده می‌شود. این روغن به عنوان پایه‌ای برای ضمادها و پمادهای گیاهی که در درمان سوختگی‌ها، بثورات و ورم‌ها به کار می‌رود، کاربرد داشته و دارد.

روغن زرد کرمانشاهی به افزایش انرژی بدن کمک می‌کند. این روغن حاوی اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه و متوسط است که برای بدن بسیار مفید هستند.  ارزش غذایی بالای آن، این روغن را برای بازگرداندن قوای جسمانی کاهش یافته بیماران، زنان تازه زایمان کرده و کودکان در حال رشد بسیار مناسب می‌کند.

همچنین، این روغن در پزشکی سنتی کاربردهای زیادی دارد و می‌تواند خواص درمانی بسیاری از ادویه‌ها و داروهای گیاهی را به مناطق مورد نظر بدن منتقل و جذب کند. این روغن در بهبود بثورات، جوش‌ها و ورم‌های پشت گوش، زیر بغل و کشاله ران، به ویژه در اطفال و زنان، مؤثر است.

روغن کرمانشاهی به عنوان “بنزین” سلول‌های قلبی شناخته می‌شود. تحقیقات جدید نشان داده‌اند که مصرف متعادل روغن کرمانشاهی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. بنابراین، مصرف متعادل و پرهیز از زیاده‌روی در استفاده از این روغن، ضامن سلامت قلب و عمر طولانی است. از نظر طب سنتی، خواص روغن کرمانشاهی قوی‌تر از کره است. در کتب معتبر طب سنتی ذکر شده که این روغن دارای قوای پادزهری است و حکمای طب سنتی آن را مفیدتر از روغن‌های نباتی جامد و پیه و دنبه می‌دانند.

شرکت‌های عرضه کننده لبنیات با اصالت

شرکت‌های زیادی در ایران به تولید لبنیات می‌پردازند. از آنجایی که تولید، نگهداری و فرآوری لبنیات امری است که اگر به درستی انجام نشود، ممکن است باعث ایجاد بیماری برای مصرف کنندگان بشود، باید در انتخاب برند محصولات خود دقت کنید.

شرکت شیر پاستوریزه دنیز ابهر ، لبنیات بیستون، لبنیات تعریف و لبنیات مه کامه از شرکت‌های ایرانی با اصالتی هستند که در تولید محصولات لبنی دارای سابقه طولانی و قابل اعتمادی هستند. این شرکت‌ها محصولات خود را طی فرآیندهای مختلف پاستوریزه می‌کنند و سعی می‌کنند از نظر بهداشتی از سلامت این محصولات مطمئن شوند.

سخن پایانی

همان طور که در ابتدای متن به اهمیت لبنیات در تغذیه اشاره شد، لبنیات عضوی جدایی ناپذیر از وعده‌های غذایی ما ایرانیان هستند، بنابراین بهتر است به منظور استفاده از این محصولات، مواد ارگانیک و تازه را مورد استفاده قرار دهیم.

یکی از برترین مراکز تولید این نوع محصولات، شرکت شیر پاستوریزه دنیز ابهر است که به تولید و عرضه انواع لبنیات با کیفیت و تازه از انواع لبنیات بیستون و لبنیات تعریف و لبنیات مه کامه می‌پردازد. استفاده از این محصولات دارای فواید بسیار زیادی برای سلامتی بدن هستند ک در متن بالا به بررسی کامل این فواید و مزایا پرداخته ایم. با مطالعه این موارد از با کیفیت بودن محصولات شیر پاستوریزه دنیز ابهر اطمینان حاصل خواهید نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X